B&S Makelaardij

Frequently Asked Questions

  • Alle vragen
  • OVER HET KOPEN VAN EEN HUIS
  • OVER HET VERKOPEN VAN EEN HUIS
  • OVER MIJN HUIS HUREN
  • OVER TAXATIE
  • Wat zijn de gevolgen voor mijn hypotheek en verzekeringen bij aankoop van mijn nieuwe droomhuis?

    ls je verhuist verandert er van alles, ook op financieel gebied. Een adreswijziging opsturen is vaak bij lange na niet voldoende. Vaak is het belangrijk om alle pakketten en verzekeringen opnieuw als geheel te bekijken en af te stemmen op de nieuwe situatie. Denk hierbij aan:

    Hypotheek

    – Overlijdensrisicoverzekering

    Energiecontract

    Woonverzekeringen

    – Autoverzekering


    Neem vrijblijvend contact op om te vragen of overstappen slim is of niet.

    Maar, kijk ook goed naar uw andere verzekeringen. Het totaal plaatje kan u in sommige gevallen honderden Euro’s per jaar besparen. Dat is dus zeker de moeite waard!


    Geef zo snel mogelijk je adreswijziging door voor de volgende verzekeringen:


    – rechtsbijstandverzekering
    – aansprakelijkheidsverzekering ongevallenverzekering
    – fiets-/brommerverzekering
    – caravan-/bootverzekering
    – telefoonverzekering
    – huisdierenverzekering
    – reisverzekering
    – arbeidsongeschiktheidsverzekering
    – uitvaartverzekering
    – lijfrenteverzekering of andere levensverzekering

    – Betaalrekening, creditcard of lening


    Vergeet uiteraard ook niet je adreswijziging door te geven aan je bank, creditcardmaatschappij en/of bedrijven waar je leningen hebt lopen.

    Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik HIER om een gesprek in te plannen om uw verzekeringen te doorlopen.

  • Ik wil verbouwen, renoveren of aanbouwen

    Uw huis voelt als thuis als uw woning aan al uw wensen voldoet. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld de keuken of badkamer wilt vernieuwen, een nieuwe tuin aan wil laten leggen, nieuwe vloeren wil laten leggen of andere werkzaamheden wil laten uitvoeren. Wel zo fijn als dit allemaal al gedaan is óf ingepland is. Ook hier helpen wij u graag bij! Door ons zeer grote en gerenommeerde netwerk kunnen wij voor u de juiste specialist op het juiste moment inschakelen, om de overgang naar uw nieuwe woning zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw maximale hypotheek te bepalen.

  • Op basis waarvan wordt mijn hypotheek berekend?

    Voor de verstrekking van nieuwe hypotheken worden strenge spelregels gehanteerd door banken. Deze spelregels zijn opgenomen in de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF) in combinatie met ministeriële regelingen. Maar wat mag u dan lenen volgens deze regels? Naast de maximale hypotheek op basis van uw inkomen, bestaat er ook nog een berekening van uw maximale hypotheek op basis van de waarde van uw woning. De laagste van de twee geldt als uw maximale hypotheek. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw maximale hypotheek te bepalen.

  • Heeft mijn woning een energielabel nodig?

    Het energielabel laat zien hoe energiezuinig uw huis is en wat u kunt doen om dit te verbeteren. Wanneer u uw huis gaat verkopen moet u een geldig geregistreerd energielabel hebben. Als u niet in het bezit bent van een energielabel, riskeert u een boete.

    Met een energielabel kunnen kopers (en huurders) in één oogopslag zien hoe energiezuinig de woning is. Voor kopers is het fijn om dit te weten, want een keuze voor een zuinige en duurzamere woning betekent een lagere energierekening. Het energielabel voor woningen geeft met de klassen A++++ (groen, zeer zuinig) tot en met G (rood, zeer onzuinig) aan hoe energiezuinig een woning is in vergelijking met soortgelijke woningen. Het energielabel is een document waarin kenmerken van de woning zijn beschreven. Hoe energiezuinig een woning is, wordt onder andere beoordeeld door kenmerken zoals: dubbel, triple of HR++ glas, de isolatie van een woning, zonnepanelen, energiezuinige verwarming etc. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op.

  • Wat is mijn huis waard?

    Voordat u uw huis gaat verkopen is een gratis waardebepaling de perfecte eerste stap om te weten te komen wat uw woning op dat moment waard is. Eén van onze makelaars komt bij u langs om samen te kijken naar de marktwaarde, de sterke en minder sterke punten van uw woning. Bij B&S Makelaardij stellen wij een realistische verkoopwaarde vast die gebaseerd is op de huidige markt en geven wij u een eerlijk advies omtrent de vraagprijs. Als u overweegt om uw huis te verkopen of uw droomhuis op het oog hebt en wilt weten wat uw bestedingsruimte is, dan is een gratis waardebepaling geschikt. Een gratis waardebepaling van uw woning is de perfecte eerste stap om te weten te komen wat uw woning zou kunnen opbrengen. Zo krijgt u een gratis en vrijblijvend advies over de waarde van uw woning en de verkoopmogelijkheden. Heeft u recent geleden een nieuwe woning gekocht en wilt u een hypotheek afsluiten? Dan heeft u een taxatie nodig.

    Een taxatie van uw woning kunt u om verschillende redenen laten uitvoeren. Bij de koop van een woning, een verbouwing of bij het oversluiten van uw hypotheek heeft u een taxatierapport nodig. Door een taxatie kent u de waarde van uw (toekomstige) woning én alle bijzonderheden. Uw huis in één van de Drechtsteden of omstreken laten taxeren? B&S Makelaardij is daarvoor uw aangewezen makelaar! Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een taxatie of gratis waardebepaling voor uw woning aan te vragen.

  • Wat doet een makelaar?

    Een makelaar bemiddelt bij de verkoop, aankoop of verhuur van woningen, bedrijfspanden, kantoren, winkelpanden en ander onroerend goed. Een makelaar treedt op als aankoopmakelaar wanneer u een huis wilt kopen en als verkoopmakelaar wanneer u uw huis wilt verkopen. B&S Makelaardij heeft verschillende typen makelaars, denk hierbij aan aankoop en verkoop, aanhuur en verhuur, beheer en alsmede zakelijk onroerend goed. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER voor een taxatie of bel ons op 0180-564778 om een gratis waardebepaling voor uw woning aan te vragen.

  • Andere diensten

    B&S Makelaardij bied u een breed scala aan dienstverlening. Graag gaan we met u in gesprek om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Hieronder vind u een aantal zaken die we graag voor u uit handen nemen:

    – Huis kopen

    – Huis verkopen

    – Huis huren

    – Huis verhuren

    – Hypotheken

    – Verzekeringen

    – Fiscaal advies

    – Juridisch advies

    – Inkomstenbelasting

    – Energielabels

    – Taxaties

    – Hulp bij diverse financiële vraagstukken (denk hieraan aan erfbelasting, IB, WOZ-bezwaren)

    – Eindschoonmaak

    – Verbouwen

    – Aanbouwen

    – Renovaties

    – Tuinaanleg

    – Interieurdesign

    En nog veel meer, dus vraag vrijblijvend naar onze mogelijkheden. Alle bovenstaande diensten begeleiden wij uiteraard graag voor u!

  • Waarom B&S Makelaardij en haar netwerk?

    B&S Makelaardij beschikt over een zeer groot netwerk in alle takken van sport. Van bouwer tot bank en van jurist tot financieel adviseur. Dit geeft ons de mogelijkheid om, indien u dat wenst, vanuit 1 dossier alles van A tot Z te kunnen regelen voor u. Voor ons is geen vraag of opdracht te gek. Wij denken graag vooruit en met u mee. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op via 0180-564778 en we helpen u graag verder!

  • Wie helpt mij met al mijn andere vragen als het gaat over hypotheken, verzekeringen, verbouwingen of andere woning-gerelateerde zaken?

    B&S Makelaardij heeft in de loop der jaren een dusdanig compleet netwerk opgebouwd met betrouwbare relaties waar wij op alle vlakken al jaren mee samen werken. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn schakelen wij ons netwerk met plezier voor u in. Het fijne is dat wij voor u alle contacten doen. Voor u betekend dit heel simpel: 1 contactpersoon, 1 dossier, waarbij alle zaken voor u overzichtelijk op een rijtje staan. Of het nou gaat over uw hypotheek, verzekeringen, melden van schades, gewenste verbouwingen of alle andere zaken, wij helpen u graag! Wilt u hier meer over weten?

    Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw wensen en onze mogelijkheden te bespreken.

  • Ik wil huren of verhuren

    U gaat tijdelijk naar het buitenland. Uw woning staat te koop. U heeft een tweede huis. In al deze gevallen kunt u uw woning verhuren. Maar er komt veel bij kijken. Zo heeft u toestemming nodig van uw hypotheekbank. En krijgt u te maken met verschillende regels over woningverhuur.

    Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw wensen en onze mogelijkheden te bespreken.

  • Wat zijn de gevolgen voor mijn hypotheek en verzekeringen bij aankoop van mijn nieuwe droomhuis?

    ls je verhuist verandert er van alles, ook op financieel gebied. Een adreswijziging opsturen is vaak bij lange na niet voldoende. Vaak is het belangrijk om alle pakketten en verzekeringen opnieuw als geheel te bekijken en af te stemmen op de nieuwe situatie. Denk hierbij aan:

    Hypotheek

    – Overlijdensrisicoverzekering

    Energiecontract

    Woonverzekeringen

    – Autoverzekering


    Neem vrijblijvend contact op om te vragen of overstappen slim is of niet.

    Maar, kijk ook goed naar uw andere verzekeringen. Het totaal plaatje kan u in sommige gevallen honderden Euro’s per jaar besparen. Dat is dus zeker de moeite waard!


    Geef zo snel mogelijk je adreswijziging door voor de volgende verzekeringen:


    – rechtsbijstandverzekering
    – aansprakelijkheidsverzekering ongevallenverzekering
    – fiets-/brommerverzekering
    – caravan-/bootverzekering
    – telefoonverzekering
    – huisdierenverzekering
    – reisverzekering
    – arbeidsongeschiktheidsverzekering
    – uitvaartverzekering
    – lijfrenteverzekering of andere levensverzekering

    – Betaalrekening, creditcard of lening


    Vergeet uiteraard ook niet je adreswijziging door te geven aan je bank, creditcardmaatschappij en/of bedrijven waar je leningen hebt lopen.

    Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik HIER om een gesprek in te plannen om uw verzekeringen te doorlopen.

  • Ik wil verbouwen, renoveren of aanbouwen

    Uw huis voelt als thuis als uw woning aan al uw wensen voldoet. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld de keuken of badkamer wilt vernieuwen, een nieuwe tuin aan wil laten leggen, nieuwe vloeren wil laten leggen of andere werkzaamheden wil laten uitvoeren. Wel zo fijn als dit allemaal al gedaan is óf ingepland is. Ook hier helpen wij u graag bij! Door ons zeer grote en gerenommeerde netwerk kunnen wij voor u de juiste specialist op het juiste moment inschakelen, om de overgang naar uw nieuwe woning zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw maximale hypotheek te bepalen.

  • Op basis waarvan wordt mijn hypotheek berekend?

    Voor de verstrekking van nieuwe hypotheken worden strenge spelregels gehanteerd door banken. Deze spelregels zijn opgenomen in de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF) in combinatie met ministeriële regelingen. Maar wat mag u dan lenen volgens deze regels? Naast de maximale hypotheek op basis van uw inkomen, bestaat er ook nog een berekening van uw maximale hypotheek op basis van de waarde van uw woning. De laagste van de twee geldt als uw maximale hypotheek. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw maximale hypotheek te bepalen.

  • Heeft mijn woning een energielabel nodig?

    Het energielabel laat zien hoe energiezuinig uw huis is en wat u kunt doen om dit te verbeteren. Wanneer u uw huis gaat verkopen moet u een geldig geregistreerd energielabel hebben. Als u niet in het bezit bent van een energielabel, riskeert u een boete.

    Met een energielabel kunnen kopers (en huurders) in één oogopslag zien hoe energiezuinig de woning is. Voor kopers is het fijn om dit te weten, want een keuze voor een zuinige en duurzamere woning betekent een lagere energierekening. Het energielabel voor woningen geeft met de klassen A++++ (groen, zeer zuinig) tot en met G (rood, zeer onzuinig) aan hoe energiezuinig een woning is in vergelijking met soortgelijke woningen. Het energielabel is een document waarin kenmerken van de woning zijn beschreven. Hoe energiezuinig een woning is, wordt onder andere beoordeeld door kenmerken zoals: dubbel, triple of HR++ glas, de isolatie van een woning, zonnepanelen, energiezuinige verwarming etc. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op.

  • Wat is mijn huis waard?

    Voordat u uw huis gaat verkopen is een gratis waardebepaling de perfecte eerste stap om te weten te komen wat uw woning op dat moment waard is. Eén van onze makelaars komt bij u langs om samen te kijken naar de marktwaarde, de sterke en minder sterke punten van uw woning. Bij B&S Makelaardij stellen wij een realistische verkoopwaarde vast die gebaseerd is op de huidige markt en geven wij u een eerlijk advies omtrent de vraagprijs. Als u overweegt om uw huis te verkopen of uw droomhuis op het oog hebt en wilt weten wat uw bestedingsruimte is, dan is een gratis waardebepaling geschikt. Een gratis waardebepaling van uw woning is de perfecte eerste stap om te weten te komen wat uw woning zou kunnen opbrengen. Zo krijgt u een gratis en vrijblijvend advies over de waarde van uw woning en de verkoopmogelijkheden. Heeft u recent geleden een nieuwe woning gekocht en wilt u een hypotheek afsluiten? Dan heeft u een taxatie nodig.

    Een taxatie van uw woning kunt u om verschillende redenen laten uitvoeren. Bij de koop van een woning, een verbouwing of bij het oversluiten van uw hypotheek heeft u een taxatierapport nodig. Door een taxatie kent u de waarde van uw (toekomstige) woning én alle bijzonderheden. Uw huis in één van de Drechtsteden of omstreken laten taxeren? B&S Makelaardij is daarvoor uw aangewezen makelaar! Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een taxatie of gratis waardebepaling voor uw woning aan te vragen.

  • Wat doet een makelaar?

    Een makelaar bemiddelt bij de verkoop, aankoop of verhuur van woningen, bedrijfspanden, kantoren, winkelpanden en ander onroerend goed. Een makelaar treedt op als aankoopmakelaar wanneer u een huis wilt kopen en als verkoopmakelaar wanneer u uw huis wilt verkopen. B&S Makelaardij heeft verschillende typen makelaars, denk hierbij aan aankoop en verkoop, aanhuur en verhuur, beheer en alsmede zakelijk onroerend goed. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER voor een taxatie of bel ons op 0180-564778 om een gratis waardebepaling voor uw woning aan te vragen.

  • Andere diensten

    B&S Makelaardij bied u een breed scala aan dienstverlening. Graag gaan we met u in gesprek om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Hieronder vind u een aantal zaken die we graag voor u uit handen nemen:

    – Huis kopen

    – Huis verkopen

    – Huis huren

    – Huis verhuren

    – Hypotheken

    – Verzekeringen

    – Fiscaal advies

    – Juridisch advies

    – Inkomstenbelasting

    – Energielabels

    – Taxaties

    – Hulp bij diverse financiële vraagstukken (denk hieraan aan erfbelasting, IB, WOZ-bezwaren)

    – Eindschoonmaak

    – Verbouwen

    – Aanbouwen

    – Renovaties

    – Tuinaanleg

    – Interieurdesign

    En nog veel meer, dus vraag vrijblijvend naar onze mogelijkheden. Alle bovenstaande diensten begeleiden wij uiteraard graag voor u!

  • Waarom B&S Makelaardij en haar netwerk?

    B&S Makelaardij beschikt over een zeer groot netwerk in alle takken van sport. Van bouwer tot bank en van jurist tot financieel adviseur. Dit geeft ons de mogelijkheid om, indien u dat wenst, vanuit 1 dossier alles van A tot Z te kunnen regelen voor u. Voor ons is geen vraag of opdracht te gek. Wij denken graag vooruit en met u mee. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op via 0180-564778 en we helpen u graag verder!

  • Wie helpt mij met al mijn andere vragen als het gaat over hypotheken, verzekeringen, verbouwingen of andere woning-gerelateerde zaken?

    B&S Makelaardij heeft in de loop der jaren een dusdanig compleet netwerk opgebouwd met betrouwbare relaties waar wij op alle vlakken al jaren mee samen werken. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn schakelen wij ons netwerk met plezier voor u in. Het fijne is dat wij voor u alle contacten doen. Voor u betekend dit heel simpel: 1 contactpersoon, 1 dossier, waarbij alle zaken voor u overzichtelijk op een rijtje staan. Of het nou gaat over uw hypotheek, verzekeringen, melden van schades, gewenste verbouwingen of alle andere zaken, wij helpen u graag! Wilt u hier meer over weten?

    Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw wensen en onze mogelijkheden te bespreken.

  • Ik wil huren of verhuren

    U gaat tijdelijk naar het buitenland. Uw woning staat te koop. U heeft een tweede huis. In al deze gevallen kunt u uw woning verhuren. Maar er komt veel bij kijken. Zo heeft u toestemming nodig van uw hypotheekbank. En krijgt u te maken met verschillende regels over woningverhuur.

    Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw wensen en onze mogelijkheden te bespreken.

  • Wie helpt mij met al mijn andere vragen als het gaat over hypotheken, verzekeringen, verbouwingen of andere woning-gerelateerde zaken?

    B&S Makelaardij heeft in de loop der jaren een dusdanig compleet netwerk opgebouwd met betrouwbare relaties waar wij op alle vlakken al jaren mee samen werken. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn schakelen wij ons netwerk met plezier voor u in. Het fijne is dat wij voor u alle contacten doen. Voor u betekend dit heel simpel: 1 contactpersoon, 1 dossier, waarbij alle zaken voor u overzichtelijk op een rijtje staan. Of het nou gaat over uw hypotheek, verzekeringen, melden van schades, gewenste verbouwingen of alle andere zaken, wij helpen u graag! Wilt u hier meer over weten?

    Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw wensen en onze mogelijkheden te bespreken.

  • Ik wil huren of verhuren

    U gaat tijdelijk naar het buitenland. Uw woning staat te koop. U heeft een tweede huis. In al deze gevallen kunt u uw woning verhuren. Maar er komt veel bij kijken. Zo heeft u toestemming nodig van uw hypotheekbank. En krijgt u te maken met verschillende regels over woningverhuur.

    Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw wensen en onze mogelijkheden te bespreken.

  • Wat zijn de gevolgen voor mijn hypotheek en verzekeringen bij aankoop van mijn nieuwe droomhuis?

    ls je verhuist verandert er van alles, ook op financieel gebied. Een adreswijziging opsturen is vaak bij lange na niet voldoende. Vaak is het belangrijk om alle pakketten en verzekeringen opnieuw als geheel te bekijken en af te stemmen op de nieuwe situatie. Denk hierbij aan:

    Hypotheek

    – Overlijdensrisicoverzekering

    Energiecontract

    Woonverzekeringen

    – Autoverzekering


    Neem vrijblijvend contact op om te vragen of overstappen slim is of niet.

    Maar, kijk ook goed naar uw andere verzekeringen. Het totaal plaatje kan u in sommige gevallen honderden Euro’s per jaar besparen. Dat is dus zeker de moeite waard!


    Geef zo snel mogelijk je adreswijziging door voor de volgende verzekeringen:


    – rechtsbijstandverzekering
    – aansprakelijkheidsverzekering ongevallenverzekering
    – fiets-/brommerverzekering
    – caravan-/bootverzekering
    – telefoonverzekering
    – huisdierenverzekering
    – reisverzekering
    – arbeidsongeschiktheidsverzekering
    – uitvaartverzekering
    – lijfrenteverzekering of andere levensverzekering

    – Betaalrekening, creditcard of lening


    Vergeet uiteraard ook niet je adreswijziging door te geven aan je bank, creditcardmaatschappij en/of bedrijven waar je leningen hebt lopen.

    Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik HIER om een gesprek in te plannen om uw verzekeringen te doorlopen.

  • Ik wil verbouwen, renoveren of aanbouwen

    Uw huis voelt als thuis als uw woning aan al uw wensen voldoet. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld de keuken of badkamer wilt vernieuwen, een nieuwe tuin aan wil laten leggen, nieuwe vloeren wil laten leggen of andere werkzaamheden wil laten uitvoeren. Wel zo fijn als dit allemaal al gedaan is óf ingepland is. Ook hier helpen wij u graag bij! Door ons zeer grote en gerenommeerde netwerk kunnen wij voor u de juiste specialist op het juiste moment inschakelen, om de overgang naar uw nieuwe woning zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw maximale hypotheek te bepalen.

  • Op basis waarvan wordt mijn hypotheek berekend?

    Voor de verstrekking van nieuwe hypotheken worden strenge spelregels gehanteerd door banken. Deze spelregels zijn opgenomen in de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF) in combinatie met ministeriële regelingen. Maar wat mag u dan lenen volgens deze regels? Naast de maximale hypotheek op basis van uw inkomen, bestaat er ook nog een berekening van uw maximale hypotheek op basis van de waarde van uw woning. De laagste van de twee geldt als uw maximale hypotheek. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw maximale hypotheek te bepalen.

  • Heeft mijn woning een energielabel nodig?

    Het energielabel laat zien hoe energiezuinig uw huis is en wat u kunt doen om dit te verbeteren. Wanneer u uw huis gaat verkopen moet u een geldig geregistreerd energielabel hebben. Als u niet in het bezit bent van een energielabel, riskeert u een boete.

    Met een energielabel kunnen kopers (en huurders) in één oogopslag zien hoe energiezuinig de woning is. Voor kopers is het fijn om dit te weten, want een keuze voor een zuinige en duurzamere woning betekent een lagere energierekening. Het energielabel voor woningen geeft met de klassen A++++ (groen, zeer zuinig) tot en met G (rood, zeer onzuinig) aan hoe energiezuinig een woning is in vergelijking met soortgelijke woningen. Het energielabel is een document waarin kenmerken van de woning zijn beschreven. Hoe energiezuinig een woning is, wordt onder andere beoordeeld door kenmerken zoals: dubbel, triple of HR++ glas, de isolatie van een woning, zonnepanelen, energiezuinige verwarming etc. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op.

  • Wat is mijn huis waard?

    Voordat u uw huis gaat verkopen is een gratis waardebepaling de perfecte eerste stap om te weten te komen wat uw woning op dat moment waard is. Eén van onze makelaars komt bij u langs om samen te kijken naar de marktwaarde, de sterke en minder sterke punten van uw woning. Bij B&S Makelaardij stellen wij een realistische verkoopwaarde vast die gebaseerd is op de huidige markt en geven wij u een eerlijk advies omtrent de vraagprijs. Als u overweegt om uw huis te verkopen of uw droomhuis op het oog hebt en wilt weten wat uw bestedingsruimte is, dan is een gratis waardebepaling geschikt. Een gratis waardebepaling van uw woning is de perfecte eerste stap om te weten te komen wat uw woning zou kunnen opbrengen. Zo krijgt u een gratis en vrijblijvend advies over de waarde van uw woning en de verkoopmogelijkheden. Heeft u recent geleden een nieuwe woning gekocht en wilt u een hypotheek afsluiten? Dan heeft u een taxatie nodig.

    Een taxatie van uw woning kunt u om verschillende redenen laten uitvoeren. Bij de koop van een woning, een verbouwing of bij het oversluiten van uw hypotheek heeft u een taxatierapport nodig. Door een taxatie kent u de waarde van uw (toekomstige) woning én alle bijzonderheden. Uw huis in één van de Drechtsteden of omstreken laten taxeren? B&S Makelaardij is daarvoor uw aangewezen makelaar! Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een taxatie of gratis waardebepaling voor uw woning aan te vragen.

  • Wat doet een makelaar?

    Een makelaar bemiddelt bij de verkoop, aankoop of verhuur van woningen, bedrijfspanden, kantoren, winkelpanden en ander onroerend goed. Een makelaar treedt op als aankoopmakelaar wanneer u een huis wilt kopen en als verkoopmakelaar wanneer u uw huis wilt verkopen. B&S Makelaardij heeft verschillende typen makelaars, denk hierbij aan aankoop en verkoop, aanhuur en verhuur, beheer en alsmede zakelijk onroerend goed. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER voor een taxatie of bel ons op 0180-564778 om een gratis waardebepaling voor uw woning aan te vragen.

  • Andere diensten

    B&S Makelaardij bied u een breed scala aan dienstverlening. Graag gaan we met u in gesprek om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Hieronder vind u een aantal zaken die we graag voor u uit handen nemen:

    – Huis kopen

    – Huis verkopen

    – Huis huren

    – Huis verhuren

    – Hypotheken

    – Verzekeringen

    – Fiscaal advies

    – Juridisch advies

    – Inkomstenbelasting

    – Energielabels

    – Taxaties

    – Hulp bij diverse financiële vraagstukken (denk hieraan aan erfbelasting, IB, WOZ-bezwaren)

    – Eindschoonmaak

    – Verbouwen

    – Aanbouwen

    – Renovaties

    – Tuinaanleg

    – Interieurdesign

    En nog veel meer, dus vraag vrijblijvend naar onze mogelijkheden. Alle bovenstaande diensten begeleiden wij uiteraard graag voor u!

  • Waarom B&S Makelaardij en haar netwerk?

    B&S Makelaardij beschikt over een zeer groot netwerk in alle takken van sport. Van bouwer tot bank en van jurist tot financieel adviseur. Dit geeft ons de mogelijkheid om, indien u dat wenst, vanuit 1 dossier alles van A tot Z te kunnen regelen voor u. Voor ons is geen vraag of opdracht te gek. Wij denken graag vooruit en met u mee. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op via 0180-564778 en we helpen u graag verder!

  • Wie helpt mij met al mijn andere vragen als het gaat over hypotheken, verzekeringen, verbouwingen of andere woning-gerelateerde zaken?

    B&S Makelaardij heeft in de loop der jaren een dusdanig compleet netwerk opgebouwd met betrouwbare relaties waar wij op alle vlakken al jaren mee samen werken. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn schakelen wij ons netwerk met plezier voor u in. Het fijne is dat wij voor u alle contacten doen. Voor u betekend dit heel simpel: 1 contactpersoon, 1 dossier, waarbij alle zaken voor u overzichtelijk op een rijtje staan. Of het nou gaat over uw hypotheek, verzekeringen, melden van schades, gewenste verbouwingen of alle andere zaken, wij helpen u graag! Wilt u hier meer over weten?

    Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw wensen en onze mogelijkheden te bespreken.

  • Wat zijn de gevolgen voor mijn hypotheek en verzekeringen bij aankoop van mijn nieuwe droomhuis?

    ls je verhuist verandert er van alles, ook op financieel gebied. Een adreswijziging opsturen is vaak bij lange na niet voldoende. Vaak is het belangrijk om alle pakketten en verzekeringen opnieuw als geheel te bekijken en af te stemmen op de nieuwe situatie. Denk hierbij aan:

    Hypotheek

    – Overlijdensrisicoverzekering

    Energiecontract

    Woonverzekeringen

    – Autoverzekering


    Neem vrijblijvend contact op om te vragen of overstappen slim is of niet.

    Maar, kijk ook goed naar uw andere verzekeringen. Het totaal plaatje kan u in sommige gevallen honderden Euro’s per jaar besparen. Dat is dus zeker de moeite waard!


    Geef zo snel mogelijk je adreswijziging door voor de volgende verzekeringen:


    – rechtsbijstandverzekering
    – aansprakelijkheidsverzekering ongevallenverzekering
    – fiets-/brommerverzekering
    – caravan-/bootverzekering
    – telefoonverzekering
    – huisdierenverzekering
    – reisverzekering
    – arbeidsongeschiktheidsverzekering
    – uitvaartverzekering
    – lijfrenteverzekering of andere levensverzekering

    – Betaalrekening, creditcard of lening


    Vergeet uiteraard ook niet je adreswijziging door te geven aan je bank, creditcardmaatschappij en/of bedrijven waar je leningen hebt lopen.

    Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik HIER om een gesprek in te plannen om uw verzekeringen te doorlopen.

  • Ik wil verbouwen, renoveren of aanbouwen

    Uw huis voelt als thuis als uw woning aan al uw wensen voldoet. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld de keuken of badkamer wilt vernieuwen, een nieuwe tuin aan wil laten leggen, nieuwe vloeren wil laten leggen of andere werkzaamheden wil laten uitvoeren. Wel zo fijn als dit allemaal al gedaan is óf ingepland is. Ook hier helpen wij u graag bij! Door ons zeer grote en gerenommeerde netwerk kunnen wij voor u de juiste specialist op het juiste moment inschakelen, om de overgang naar uw nieuwe woning zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw maximale hypotheek te bepalen.

  • Op basis waarvan wordt mijn hypotheek berekend?

    Voor de verstrekking van nieuwe hypotheken worden strenge spelregels gehanteerd door banken. Deze spelregels zijn opgenomen in de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF) in combinatie met ministeriële regelingen. Maar wat mag u dan lenen volgens deze regels? Naast de maximale hypotheek op basis van uw inkomen, bestaat er ook nog een berekening van uw maximale hypotheek op basis van de waarde van uw woning. De laagste van de twee geldt als uw maximale hypotheek. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een gesprek in te plannen om uw maximale hypotheek te bepalen.

  • Heeft mijn woning een energielabel nodig?

    Het energielabel laat zien hoe energiezuinig uw huis is en wat u kunt doen om dit te verbeteren. Wanneer u uw huis gaat verkopen moet u een geldig geregistreerd energielabel hebben. Als u niet in het bezit bent van een energielabel, riskeert u een boete.

    Met een energielabel kunnen kopers (en huurders) in één oogopslag zien hoe energiezuinig de woning is. Voor kopers is het fijn om dit te weten, want een keuze voor een zuinige en duurzamere woning betekent een lagere energierekening. Het energielabel voor woningen geeft met de klassen A++++ (groen, zeer zuinig) tot en met G (rood, zeer onzuinig) aan hoe energiezuinig een woning is in vergelijking met soortgelijke woningen. Het energielabel is een document waarin kenmerken van de woning zijn beschreven. Hoe energiezuinig een woning is, wordt onder andere beoordeeld door kenmerken zoals: dubbel, triple of HR++ glas, de isolatie van een woning, zonnepanelen, energiezuinige verwarming etc. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op.

  • Wat is mijn huis waard?

    Voordat u uw huis gaat verkopen is een gratis waardebepaling de perfecte eerste stap om te weten te komen wat uw woning op dat moment waard is. Eén van onze makelaars komt bij u langs om samen te kijken naar de marktwaarde, de sterke en minder sterke punten van uw woning. Bij B&S Makelaardij stellen wij een realistische verkoopwaarde vast die gebaseerd is op de huidige markt en geven wij u een eerlijk advies omtrent de vraagprijs. Als u overweegt om uw huis te verkopen of uw droomhuis op het oog hebt en wilt weten wat uw bestedingsruimte is, dan is een gratis waardebepaling geschikt. Een gratis waardebepaling van uw woning is de perfecte eerste stap om te weten te komen wat uw woning zou kunnen opbrengen. Zo krijgt u een gratis en vrijblijvend advies over de waarde van uw woning en de verkoopmogelijkheden. Heeft u recent geleden een nieuwe woning gekocht en wilt u een hypotheek afsluiten? Dan heeft u een taxatie nodig.

    Een taxatie van uw woning kunt u om verschillende redenen laten uitvoeren. Bij de koop van een woning, een verbouwing of bij het oversluiten van uw hypotheek heeft u een taxatierapport nodig. Door een taxatie kent u de waarde van uw (toekomstige) woning én alle bijzonderheden. Uw huis in één van de Drechtsteden of omstreken laten taxeren? B&S Makelaardij is daarvoor uw aangewezen makelaar! Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER om een taxatie of gratis waardebepaling voor uw woning aan te vragen.

  • Wat doet een makelaar?

    Een makelaar bemiddelt bij de verkoop, aankoop of verhuur van woningen, bedrijfspanden, kantoren, winkelpanden en ander onroerend goed. Een makelaar treedt op als aankoopmakelaar wanneer u een huis wilt kopen en als verkoopmakelaar wanneer u uw huis wilt verkopen. B&S Makelaardij heeft verschillende typen makelaars, denk hierbij aan aankoop en verkoop, aanhuur en verhuur, beheer en alsmede zakelijk onroerend goed. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op of klik op de link hieronder!

    Klik HIER voor een taxatie of bel ons op 0180-564778 om een gratis waardebepaling voor uw woning aan te vragen.

  • Andere diensten

    B&S Makelaardij bied u een breed scala aan dienstverlening. Graag gaan we met u in gesprek om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Hieronder vind u een aantal zaken die we graag voor u uit handen nemen:

    – Huis kopen

    – Huis verkopen

    – Huis huren

    – Huis verhuren

    – Hypotheken

    – Verzekeringen

    – Fiscaal advies

    – Juridisch advies

    – Inkomstenbelasting

    – Energielabels

    – Taxaties

    – Hulp bij diverse financiële vraagstukken (denk hieraan aan erfbelasting, IB, WOZ-bezwaren)

    – Eindschoonmaak

    – Verbouwen

    – Aanbouwen

    – Renovaties

    – Tuinaanleg

    – Interieurdesign

    En nog veel meer, dus vraag vrijblijvend naar onze mogelijkheden. Alle bovenstaande diensten begeleiden wij uiteraard graag voor u!

  • Waarom B&S Makelaardij en haar netwerk?

    B&S Makelaardij beschikt over een zeer groot netwerk in alle takken van sport. Van bouwer tot bank en van jurist tot financieel adviseur. Dit geeft ons de mogelijkheid om, indien u dat wenst, vanuit 1 dossier alles van A tot Z te kunnen regelen voor u. Voor ons is geen vraag of opdracht te gek. Wij denken graag vooruit en met u mee. Wilt u hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op via 0180-564778 en we helpen u graag verder!

bekijk
lezen